čtvrtek 20. prosince 2012

Perníková chaloupka - návod II. část

Tak konečně jdeme dodělat chaloupku, do vánoc to ještě stihneme, mě čekají ještě 4 :).

Nejdřív si umícháme polevu: 200g cukru moučka
                            1 bílek
                            1 lžička citronové šťávy
                            1 lžička solamylu, může být i kukuřičný škrob, ten jsem zkoušela letos poprvé a zdá se mi lepší než solamyl
cukr přesejeme 3x, nebude se nám ucpávat zdobička, bílek protlačíme taky přes sítko, přidáme citronouvou šťávu a solamyl a mícháme vařečkou asi tak 20 - 30 minut, až poleva zhoustne. Na zkoušku namočte špejli do polevy a udělejte vedle sebe pár teček, pokud se do sebe neroztečou, je poleva akorát.

Připravíme si zbytek pomůcek
 Místo tohoto sáčku můžete použít kornoutek z celofánu nebo pečícího papíru.
 Špendlíky, budeme je potřebovoat na střechu, můžete použít i párátka, ale ty se dost lámou a jsou tlusté a můžete si s ním zničit perník. Tak spendlíky očistíme nejakým alkoholem, pokud je používáme i na šití, já jich mám pár bokem jenom na perníky, doporučuju tyto delší, obyčejné jsou moc krátké.

Seřízneme nebo sestrouháme všechny hrany, které budeme lepit k sobě, asi tak nějak, já to šmiknu od oka.

 Všechny díly oprášíme štětčem od mouky a drobečků a nazdobíme podle fantazie, já jí moc nemám, tak si vvystačím jenom s čárama a puntíkama. Po nazdobení necháme uschnout, aby se nám při slepování nesmazala poleva. A jdeme lepit
Začínám čelní stranou domečku, tu si opřu o skleničku a k ní potom polevou dolepuju stěny a na konec zadní stranu domečku.
Místo skleniček by se daly použít i špendlíky, ale mě tam vadí ty díry po nich. A budeme zase čekat až poleva pořádně ztvrdne. Než posadíme střechu zevnitř chaloupky utěsníme všechny švíry. Můžeme ji zrovna posadit na perníkovou placku a zevnitř přilepit, vypadá to líp.
 
Takto přichytíme špendlíky oba díly střechy.

 Vyplníme
ta díra je na komín :))
Jestli chceme chaloupku na svíčku, přilepíme dutý komín, počkáme až poleva ztvrdne a pak potřeme celou střechu i s komínem polevou. Než poleva ztuhne, pohážeme střechu perličkami, vločkami,....
Tyto chaloupky jsem dávala hotové na placku potřenou polevou, která byla ještě tekutá a tím jsem je zrovna i přilepila.
Tak a máme hotovo :).
Všem co jste trpělivě čekali a zvládli to dočíst moc děkuji :))





1 komentář:

  1. Týýýý brďo.... ta je fantastická!!!! Střecha je naprosto úžasná!
    Chaloupka jak z pohádky:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat